A Rail Cargo Terminal-BILK Zrt.-t 2001 decemberében alapították tulajdonosai azzal a céllal, hogy a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ (BILK) egyik üzemeltető cégeként, a budapesti régióban fő szerepet betöltve ellássa kísért és kíséretlen kombináltfuvarozási küldemények „kezelését", azaz közútról vasútra, illetve vasútról közútra történő átrakodását.
A Budapest XXIII. Kerületében 22 hektáron elterülő terminál zöldmezős beruházásként mintegy másfél évig tartó építkezés után 2003 novemberében nyitotta meg kapuit, és működésével a Budapesten és környékén elhelyezkedő konténer és Ro-La terminálok szerepét és feladatait vette át.
A terminál működése így Budapest környezetterhelésének csökkentésében is szerepet játszik, hiszen a vasúton beérkező, vagy vasúton induló konténerek közúti elő-, vagy utófutását végző kamionoknak nem kell a városközpontba behajtaniuk. A terminál tervezésekor mid közúti, mind pedig vasúti elérhetőség szempontjából kiváló helyszín került kiválasztásra: a logisztikai központot - így a terminált is - közúton az M0 autóútról közvetlen lehajtón keresztül lehet megközelíteni, míg a vasúti kapcsolatról a Budapest - Kelebia villamosított fővonal gondoskodik, mely Budapest-Soroksári út és Soroksár-Terminál állomások között a teherforgalom intenzitása miatt kétvágányú.
A 2003-as megnyitás óta eltelt időszakban a terminál forgalma jelentős mértékben növekedett. A megnövekedett igények kielégítése céljából a terminál 2008. évben jelentős fejlesztések révén tovább növelte konténerkezelő és tárolási kapacitását. A fejlesztések révén több, mint három hektár területen három újabb vonatfogadó vágánnyal, mintegy 800 TEU konténer számára alkalmas tárolóterülettel, és két újabb mobil rakodógéppel bővült a terminál kapacitása.
Az új beruházással a Rail Cargo Terminal-BILK Zrt. jelenleg éves szinten mintegy 220.000 TEU konténer mennyiség kezelésére képes.
A terminál tulajdonosa a Rail Cargo Terminal - Praha s.r.o